Direktlänk till inlägg 25 februari 2017

10 dagar sedan....

Av Jenny Lundberg - 25 februari 2017 01:30

Jag bloggade sist!

Varken haft tid eller ork.

Måns verkade bättre och koliken verkade borta. Lite skrik på kvällarna bara men absolut inget om man jämförde med innan.

Men sen förra lördagen så skulle jag iväg till Ängelholm för att möta upp min syster,mamma,styvmamma,Helenas svärmor och hennes bästa vän för Helena skulle pröva bröllops klänningar.

Måns åt dåligt på morgonen och förmiddagen och jag kände att nåt inte stod rätt till.

Men jag och Måns körde iväg mot Ängelholm. Jag stannade till i Höör för jag tyckte han andades annorlunda. Och än en gång kom känslan av att nåt är fel.

Men jag fortsatte mot Ängelholm ändå.

Väll där ville det godaste med Måns och han var slö och trött.
Gjorde ny mat och än en gång åt han knappt.

Jag kände på honom och jag tyckte han kändes varm.
Sa till alla att han är inte sig själv,det måste vara något.

Vi körde hem efter en stund och väll hemma väntades lillebror Johan och Madde som inte träffar Måns än.

Gjorde iordning ny mat och Madde gav honom.
Nu åt han nästan allt men kändes varm.
Tog tempen och jovisst han hade feber.

Kollade med 1177 och hörde mig för med vänner i mamma gruppen och man ska alltid söka vård för barn under 3 månader med feber.

Tyvärr blev det en kort visit för Johan och Madde då jag och Tobias fick åka till barn akuten med Månsan.

Vi lämnade Zeth hos farmor och han sov där.

Måns undersöktes och allt var bra. Han hade börjat hosta lite och va täppt men syresatte sig fint.
Dom ville vi kom på återbesök morgonen efter eftersom han är så liten och har feber.

Hemma fick Måns hög feber på natten och ville inte äta. Kissade bara lite och var väldigt slö.

Inne på barnakuten blev han undersökt igen och vi skulle pröva ge han mat enligt läkaren.

Efter 30 ml orkade han inte äta mer och vi sa till om det.

Sen fick vi bara besked om sond....inläggning och allt hände pang bom.

Jaha va det så pass tänkte vi ändå.

Men imed han inte orkade äta blir dom uttorkade fort och därav sattes sond och då blir man inlagd.

Vi blev dessutom skickade till Malmö för inläggning då det var fullt i lund.

Måns fick alvedon kontinuerligt och spruta i näsan för att lösa upp slem och blev sond matad.

Han orkade börja äta lite själv med redan på kvällen vilket var skönt.
Dagen efter fick vi komma hem på permission men va inskrivna fortf.

Han visade positivt för influensa men inte rs.
Men det var ungefär samma sak enligt sköterskorna.

Han verkade bättre och vi blev utskrivna.

Dagen efter utskrivningen får han feber igen och blir dunderförkyld. Och hostar mer.
Var extremt gnällig hela dagen och natten.

In på akuten igen och blir undersökt.
Men han var fortf inte påverkad på lungorna men vi skulle in om han blev sämre.

Igårkväll skrek han igen i över 4 timmar....om det var koliken som är tillbaka eller för att han ej mådde bra kombinerat med magknipp vet jag inte. Han fortsatte vara gnällig och skrikig hela natten.

Inatt blev det bara för mkt för mig. Jag orkar de liksom inte mer....det är hela tiden nåt.

Jag kände bara för att åka härifrån....komma bort en stund...få vara ifred....få slippa detta eviga skrik och bärande...och bara få andas ut!

Har alltid lidit med Måns och så klary gör jag det fortf....Men innan va första gången jag verkligen ville fly.

Tobias tog över imorse och jag gick rakt in i sängen och la mig och sov nonstop till klockan var halv ett idag. Det BEHÖVDES!

Idag har vi inte kunnat lägga Måns ifrån oss alls. Så fort vi lagt ner honom har han börjat skrika inom 3 min. Vet ni hur frustrerande det är?!

Han skrek nu ikväll igen men inte lika länge och han hade inte ont idag...Utan han skrek bara helt enkelt.

Vill att allt vänder nu så man kan få slappna av...bli piggare och njuta istället.

Zeth är samtidigt i en rent otrolig trots som inte går att beskriva....det kombinerat med Måns hade vem som helst velat fly fältet emellanåt!

Tack till Lone som ställde upp och tog Zeth när vi åkte in med Måns. och han fick sova där.
Och tack till Jenni och PM som tog Zeth hela nästa dag och körde in med saker till mig på sjukhuset och samtidigt hämtade hem Tobias.

Tack till pappa som hämtade mig och Måns i Malmö och körde oss hem sen!

Nu ska jag försöka sova och klockan är efter tolv vilket betyder att min första son fyller hela 15 år idag :)

Stort grattis till fina Sàndor Mamma älskar dig!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Lundberg - 22 mars 2020 19:32

Man kan inte vara nog tydlig i dagens läge gällande Corona! Jag VET att många tar detta med en klackspark och bryr sig inte. Tänker det är som en förkylning. Jag är inte i riskzonen osv osv. Folk överdriver bara. Jag behöver inte stanna hemma för...

Av Jenny Lundberg - 11 mars 2019 02:25

De sista dagarna har präglats av att jag kännt mig nere,off och haft en del ångest. Ångest över döden. Ångest över hur fort livet kan ändras,ta slut. En tjej som jag hade i min mamma grupp med Måns,gick bort i cancer i förregår. Endast 34 år gam...

Av Jenny Lundberg - 28 februari 2019 02:01

Ja det är ju inte min starka sida att blogga längre :) Minns när jag bloggade flera dagar i veckan för ett par år sedan. Som jag skrev i förra inlägget så är det inte samma intresse och samma behov längre! Jag jobbar och mannen jobbar om vår andra...

Av Jenny Lundberg - 2 januari 2019 02:08

Det var inte igår man uppdaterade här. Jag har tänkt på det så många gånger. Men orken och tiden har inte funnits där. Jag har fokuserat på annat när jag väll är ledig från jobb. Även om ett inlägg inte behöver ta så lång tid,så har jag ej kännt för ...

Ovido - Quiz & Flashcards