Alla inlägg under januari 2018

Av Jenny Lundberg - 18 januari 2018 22:39

Att uppdatera medans jag pausar lite i pluggandet.
Prov imorgon och kursen avslutas.
På måndag börjar en ny kurs och den sista stora och med inriktning på sjukvård.
Sen har jag samhälle,Svenska och ett gymnasie arbete kvar. Det sista vet jag inte ens vad det är haha!

Efter provet ska jag handla lite i lund.
Blir skönt att komma iväg några timmar är helt makalöst rastlös för tillfället.

Träningen jag påbörjat går bra. Tränat hela 2 veckor imorgon :)
Synd jag inte har tålamod att vänta på resultatet bara utan vill se det direkt haha :)
Men det känns super och jag kånner redan mer ork och att inte allt är tungt och jobbigt längre. Tror kroppen mår bra av detta.
Ska komma ut på fler pw också bara.

Ska gå en pw nästa vecka med en tjej som var min allra närmsta vän för ett par år sedan. Tyvärr skar det sig och mkt pga mig.
Sen dess har jag saknat henne massor. Och lärt mig väldigt mkt av mitt misstag!
Vi har nu genom en slump fått lite kontakt igen. Och ingen är gladare än jag :)

3 lördagar på rad sen händer det grejer och det är sååå skönt.

Lördag 27 blev tyvärr ingen tjejhelg med Helena och Catrin men blir med Kusinen istället och Hockey står på schemat.

Lördagen efter fest här hemma.

Lördagen där efter fifty shades med massa brudar....längtar knappt haha!

Ha en fin kväll :)
Nu ska jag plugga vidare.....wisch me luck!!!!



Av Jenny Lundberg - 11 januari 2018 22:09

Jag är riktigt dålig på att uppdatera här jag Vet!
Vad ska man säga,livet kommer emellan!

Vad har hänt sen sista uppdateringen Då?!

Och den var allt annat än munter såg jag.
Det skovet var riktigt illa och varade länge.

Jag har blivit Mormor,som jag fortfarande har svårt att ens uttala.
Så jag säger det inte ofta.

På självaste Lucia föddes Milo och var precis lagom stor.
Michaela har helt fantastisk på förlossningen.
Mamma var också med och det var en fantastisk upplevelse.

3e förlossningen jag är med på och hoppas inte det är sista.
Jag vet jag är galen i sånt :)

Jag har lyckats få 2 B i betyg.
1 i specialpedagokig och 1 i psykiatri.

Jag läser just nu medicin 2 och fick C på de 3 inlämningsuppgifterna jag gjort. Nu vöntas prov nästa fredag. Den kursen är riktigt tuff så jag förväntar mig inget högt betyg!

Den 22 januari påbörjar jag akutsjukvård. Då ska jag även ut på APL (praktik) på sjukhuset i 4-5 veckor.
Jag ser fram emot kursen men hoppas jag hamnar på ett bra och intressant ställe där det händer saker.
Efter den kursen har jag bara 3 ämnen kvar.

I Maj är jag färdig!

Min dröm är att få jobb på sjukhuset sen. Speciellt inom barn.

Helgen 27-28 var tänkt som tjejhelg. Får se vad det blir av det :)

Helgen efter har vi bjudit in till fest hemma hos oss. Vi får se hur många som kan komma,annars bokar vi om den och gör nåt annat.
Lördagen 10 februari blir det restaurang besök och sen den sena bion med fifty shades freed med en massa tjejer :)

Skönt och ha lite att se fram emot när livet amanrs bara lunkar på med samma sak dag ut och dag in.

Jag vill så otroligt mkt men tyvärr är det mkt som begränsar en!

Ha en fin helg :)


Ovido - Quiz & Flashcards