Alla inlägg under juni 2015

Av Jenny Lundberg - 5 juni 2015 00:56

Mina 2 största underbara troll.
15.5 och 13.5 år gammla.
Jisses hur blev ni så stora?!
Och hur blev jag så här gammal?!

Det skiljer 2 år och 3 månaderna mellan Michaela och Sàndor.
Jag sa aldrig igen att jag ska ha så tätt.

Mickis blev försummad och fick bli stor för fort.
Hon var tidig i sig själv också.
Pratade flyttande som 18 månaders och var utan blöja både dag och natt som 2 åring.
Hon var en framåt tjej som inte var mkt för närhet. Hon var envis och bestämd.
Innan Sàndor föddes var hon ett lugnt och "snällt" barn.

Sàndor var en pipig en de första 7 månader av sitt liv. Han var kinkig och mkt sjuk.
Öronbarn och astma barn.
Sen efter 7 månader var han fortf mkt sjuk men vände och blev en mkt lättsam underbar kille. Det är han än idag.
Fortfarande lite tillbaka dragen men han vet verkligen vad som är rätt och fel och kämpar för att det ska gå bra för sig.

Michaela och Sàndor är 2 helt olika människor.

Mickis har alltid trotsat mer och sagt emot och gått sin egen väg.

Men oavsett är det mina 2 äldsta älsklingar som jag är sååå stolt över att få vara deras Mamma.
Jag försöker visa det så ofta jag bara kan,Men dom ser mig också som en irriterad,gnatande kärring emellanåt :)
Dom har ALDRIG sagt ett fult ord till mig eller kallat mig något oavsett hur arga dom varit på mig.
Oavsett hur dålig attityd dom än haft,dom vet iaf var gränsen går.

Jag har inte skrivit öppet om Michaelas mående och kommer inte göra det.
Men jag kan säga så här: Hon har mått så dåligt och gått igenom saker som gjort att hon inte velat leva.
Hon kämpar varje dag.
Där är diagnoser och annat inblandat och varje dag är en kamp för henne och för oss.
Hon mådde som sämst för lite mer än 1 år sen när hon flyttade tillbaka till oss.
Hennes betyg var lika med noll och så fortsatte det även hela höst terminen i nian.
Skolk,vägrade gå upp,streck i vart ämne.
Vi stod maktlösa och tittade på.
Trots inkoppling av alla möjliga myndigheter som ett rop på hjälp stod vi handfallna.
Vi kunde inte göra ett skit.

Vårterminen i nian börjar med möte i skolan.
Som vanligt om hög frånvaro och vad som ska ske nu. Mickis har alltid haft svårt för att lära och ta in.
Där någonstans vaknar Mickis upp.
Hon får även hjälp och stöd i form av personlig assistent som bettyt massor för henne.
MIN dotter går ut med E i alla sina ämnen!!!!
Hon är GODKÄND!!!!
Trots att hon fortf dagligen lever med svårigheter.
Jag är så sjukt stolt över dig Michaela och jag älskar dig massor!

Sàndor har alltid varit tvärt om.
Lätt för att lära och går upp varje dag till skolan då hans egen klockan ringer.
Han ligger på A och B och vissa C i alla sina ämnen.
Jag är sååååå stolt över denna gosse också och älskar honom massor.

Det är rätt tufft ska jag säga att vara Mamma till två så olika barn med så tätt i ålder med varandra.
Jag har hyllat Sàndor för hur duktig han är,samtidigt som jag bråkat med Mickis om att gå till skolan.
Men man måste få beröm när man gör bra saker och man måste kunna ta kritik om man gör mindre bra saker.

Michaela slutar nionde klass och börjar gymnasiet till hösten. Jag hoppas hon tagit lärdom och fortsätter som hon gjort sista tiden.
Och jag hoppas det "värsta" är över för oss alla.
Nu ska det bara bli bra <3.

Sàndor börjar sjuan och högstadiet.
Jag hoppas han fortsätter ha fötterna på Jorden och vara den fina killen han är <3

Godnatt på er....ska försöka sova för dom 2 minsta är sjuka här hemma!


Av Jenny Lundberg - 3 juni 2015 19:16

Zeth insjuknade i hög feber igår och kräkningar. Han har samtidigt massa tänder på gång. Så det e riktigt synd om lill killen nu :( Ham har ont och mår riktigt krassligt. Hoppas verkligen INTE det är maginfluensa för då e vi så körda!!!

Vi har massor att göra i helgen så jag hoppas han är frisk innan dess.


Drygt det är när man ser el hör ett namn så kräks man lite i munnen....
Kommer alltid tycka likadant...

Ha en fin kväll!

Ovido - Quiz & Flashcards