Alla inlägg den 15 februari 2017

Av Jenny Lundberg - 15 februari 2017 22:50

Och kan blogga vid denna tiden...

Har Måns en bättre kväll och skrek bara i 2.5 timmar idag....eller väntar resten nu inatt?!
Brukar komma på natten nämligen om det har varit en "kort" kväll.

Jag tog en dusch med Månsan innan han somnade. Det brukar lugna skrikandet iaf för ett par minuter.
Öronen får vila och Måns får vara lugn även om det bara gäller minuter.

Bvc idag visade på nästan exakt 5 kg...4790 gram och 53 cm kort.
2 månader imorgon blir bebisen.

Satt och tittade på bilder nyss från att han föddes fram till nu.
Tänkte igenom dessa 2 månader och har insett att jag inte fått njuta mkt av min bebis.
Det har varit det ena eller andra.
Nu blir det att vänta ut koliken.

Hade Mamma samtal på bvc idag som man har när barnet är ca 2 månader.
Man får även fylla i en lapp om mående.

Det var inte lika positivt som när jag fyllde i den med Zeth kan jag säga.

Men både vår bvc sköterska och jag förstår att det är pga Måns man inte mår bra.
För att man är hjälplös,extremt trött,och ledsen pga hans magont.

Det var viktigt att skilja detta åt.

Jag är inte ledsen för att jag blivit Mamma el fått Måns utan för situationen vi befinner oss i just nu.

Och som hon sa det går över och det är det jag själv håller fast vid....detta går över.
Sen som hon sa men vi vet inte när....

Det kan sluta nästa vecka....det kan också fortsätta 4 månader till.

Vi får se slutet på februari hur Måns är. Annars får vi kontakta min läkare igen och höra vad dom anser om jag ska bli sjukskriven längre eller inte.
Det har inte precis blivit bättre med Måns.
Och jag är inte piggare.

Men det har underlättat att ha Tobias hemma pga de andra barnen med.
Matlagning som inte var en hit med en gallskirkande bebis i famnen.
Bara att bada Zeth blev ju ett helt projekt.
Så jag är tacksam över att ha honom hemma nu när det är så tufft.

Utåt visar vi nog inte hur svårt det är...Utan bara följer i flödet.

Men skenet bedrar.....rejält!

Mitt pluggande ligger på vila tills Måns är bra och jag ser fram emot att börja sen.
Även att få njuta och ta del av en nöjd jollrande bebis.

Nu ska jag passa på att komma till ro då jag bara sov 3 timmar inatt och inte vet vad denna natten har att erbjuda mig.

Sov gott på er...



Ovido - Quiz & Flashcards