Alla inlägg den 1 februari 2017

Av Jenny Lundberg - 1 februari 2017 09:08

Idag bokade jag tid på min vård central i Lund.
Dom får sjukskriva mig så får Tobias vara Pappa ledig.
Detta funkar inte längre ....jag orkar inte ta allting själv.

Måns kolik börjar på kvällen allt mellan 20-21 och sen varar den till mellan 02-05.
Och när Tobias sen jobbar dag så vaknar Zeth mellan 06.30-07 och då är det bara att gå upp.
Detta håller inte längre.

Jag är så trött att jag inte vet om jag sover eller är vaken.
Glömmer allt och går runt som i en dimma.
Jag är konstant yr och ont i hela kroppen.

Inatt satt jag och grät när Måns fortsatte ha ont för jag är så slut.
Det var så jag t.o.m kände mig irriterad på min stackars 6 veckors bebis med kolik och då är det dags att göra nåt åt det :(
Han kan ju absolut inte hjälpa nåt av detta....Men frustrationen över att inte kunna göra nåt åt hans smärtor tar över emellanåt.
Han sover på mig när han har så ont och är orolig för så fort man lägger ner honom vaknar han och allt börjar om. Så dom få avbrutna timmarna man sover....sover man skit dåligt!

Dom säger det brukar vända vid 3 månader och bli bättre och sen gå över....då har vi halva tiden kvar....

Jag hoppas det är koliken som gör att Måns är som han är. Varje vaket tillstånd är han missnöjd.
Kanske 5 minuter han inte är det ...Men det är allt.
Han har inte fixerat blicken än (men normalt då han är prematur)
Och de efter längtade smilen som många andra i min mamma grupp nu fått uppleva har inte vi gjort ännu.
Han blir ändå 7 veckor på fredag även om han är för tidigt född.

Man börjar fundera fall där är något mer med Måns eftersom han är som han är....eller det är koliken som gör honom så.

Jag längtar tills det är över så han slipper ha ont och man kan börja njuta istället.

Känner mig enormt snuvad på bebis tiden än så länge och att inte kunna njuta av mitt sista barn som jag hade sett fram emot så himla mkt.

Nu ska jag ta min knorrande bebis från sin vagn och se vad som stör honom!

Ovido - Quiz & Flashcards