Alla inlägg under juli 2017

Av Jenny Lundberg - 24 juli 2017 23:07

Äntligen tid att uppdatera...
Velat skriva så många kvällar. Men tiden har inte räckt till helt enkelt.

Vad händer i mitt liv nu då....ja vad händer inte liksom haha.

Mitt liv är väll inte kännt för att gå den lätta smala smidiga vägen....nej nej utan den stora bullriga,upp och ner långa vägen.

Men det har ju gjort mig till den jag är idag.
Gjort mig både stark och mer tålig.
Fått mig att öppna upp mer och se allt på mer än ett sätt.
Så det är ju positivt många gånger,samtidigt som det är otroligt tufft många gånger med.

Jag vågar knappt söga det men Månsär som förbytt. Iaf de flesta dagar.
Han är nöjd och kan roa sig själv. Sover oftast hela natten. Ibland 1 uppvak för mat.
Springer i gåstolen och hoppar i hoppgungan. Sitter själv och ålar på golvet.
Så otroligt skönt är det ha honom så nöjd :)

Han har fortfarande dagar då absolut ingenting passar.
Då han bara skriker och är missnöjd och äter knappt nåt alls.
Varför vet vi inte.

Magen är fortfarande ett frågetecken och vi har börjat om från noll.
Helt mjölkfri och endast ersättning i 2 veckor,till att nu börja ge lite mjölkfri gröt igen.
Var gång han hostar eller nyser låter det som om han har krupp. Dom säger omognad....jag säger att jag köper det inte.
Har läkartid i augusti igen då dom får kolla honom ordentligt och utreda.

Jag jobbat en hel del och fortsätter resten av juli och hela augusti.

Jag ska bli Mormor i december som alla vet nu....vilket varit en stor omställning och det har varit mycket kring det,men i slutändan kan jag bara finnas där för min dotter och hennes son....mitt barnbarn. Vad för Mamma/Mormor skulle jag annars vara?!
Jag skulle aldrig kunna svika mitt eget barn eller barnbarn.
Dom kommer bo hos oss så vi kan stötta och hjälpa till vilket känns skönt.

Förra lördagen va min systers möhippa och den 19 augusti gifter dom sig och jag är tärna.
Då ska jag vara utan Måns en hel helg och oavsett hur bra han har det,vilket jag bet han har har jag sån ångest för att lämna honom.
Han är ju så liten och ja det är bara så ajukt tufft!

Helgen efter bröllopet den 25-28 augusti åker jag och min bästa och finaste kusin Tess på en weekend till Spanien.
Jag blir bjuden och man tackar ju liksom inte nej till det ;)
Det ska bli otroligt spännande samtidigt som ångesten är stor där också.
Utan Måns igen i flera dagar det gör ritkigt ont i mig.
Och sen flyga som jag inte gjort sen jag var 18 år och då bekom det mig inte alls.
Men nu...jisses undra hur många cocktail som behövs på Kastrup flygplats innan jag ska borda planet hahha!

Sen när jag kommer hem då ska jag ägna resten av Mamma ledigheten åt Måns och Zeth då han bara får vara på dagis 3 dagar i veckan och inga lov. Det ska bli mysigt som bara den!

Viktväktarna har väll gått så där. Plus minus noll då jag fuskat länge .....men tränar hemma och håller igen nu igen.

Det var väll lite av en sammanfattning för tillfället :)


Ovido - Quiz & Flashcards