Alla inlägg den 13 februari 2017

Av Jenny Lundberg - 13 februari 2017 12:04

I fredags tog jag mitt dåliga samvete och stoppade i bagaget. Inte lämnat en 8 veckors bebis någon gång av mina 5 barn sen Michaela var liten och hade kolik.

Jag är ju Mamma först och egentid har inte funnits för mig förrän barnen varit över året....gärna mer.
Men med kolik barn behöver man en paus. Och det gör man kanske ändå....jag har ändrat mitt tankesätt mkt sen Måns kom.

Jag är ju Jenny också. Med det sagt är det inte lika med att jag ska festa var och varannan helg. Men då jag har insett att det är helt ok att skaffa sig egen tid mellan varven.

Hämtade upp Sara på vägen och sen körde vi i de stora snödrivorna in mot byn och festen.

En helt underbar kväll blev det.

Anna hade dukat upp med allt från chips till godis och ostbricka.
Även semla choklad bollar med Nutella i....mums. Tur det var lördag och jag fick äta sånt haha.

Vi blev bara 6 härliga tjejer men det räckte gott och väll. Så många skratt och så mycket underhåll.
Tänk va roligt man kan ha fast man är nykter :)
Man kommer från det vardagliga ett tag.

Det med blöjbyten,skrikig bebis,barn som bråkar, och får bara vara jag.

Hemma igen staplar man in i verkliga livet. Tillbaks till maktlöshet över Måns skrik. Tillbaka till en trotsig 3 åring. En butter 9 åring och 2 tonårsbarn varav den ena blir vuxen detta året!

Snacka om Kontraster!!!

Jag skulle inte byta ut mitt liv och familj för något i hela världen....Men man behöver fly ibland... det har även jag insett!

Man behöver ladda batterierna och få vara för sig själv.
Få klä upp sig och göra sig "fin" och inte gå med ner kräkta Tröjor och flottigt hår om dagarna.

Det är chans att ha kommit till en acceptans där jag får lov att vara jag.

På söndagen blev det mer egentid men i form av bio och med mannen.
En film jag längtar efter i 2 år och såg fram emot :)

Zeth och Måns var hos Farmor och det kändes hur bra som helst.

Det är samma sak med en film man älskar.
I 2 timmar igår slappnade jag av... njöt...levde mig in i filmen...drömde...tänkte och tyckte.

Det är lite farligt med filmer man älskar....jag kan tänka men åååhhh det där vill jag uppleva ...det där vill jag ha....etc etc...

Fullt normalt det också....För ännu en gång bytar jag inte ut nåt mot det jag har.

Men drömma ....visst får man det :)
Visst behöver man det med :)

Så fort filmen var slut som gav mig både skratt,tårar och sugen på annat än kakor haha så börjar tankarna om barnen och planering.

Har allt gått bra tro? Sover Zeth när vi kommer dit?
Vi får skynda oss nu för klockan är mkt...osv osv...stressen är igång och jag är Mamma Jenny igen.

Mamma som jag velat bli sen jag var 5 år gammal. Många barn ville jag ha. Var bebis tokig redan som liten och satt barnvakt tidigt.

Jag Älskar barn....jag älskar att vara mamma.
Jag är enormt tacksam över Mina 5 barn.

Men jag är också enormt tacksam för att jag accepterat att jag får lov att vara bara jag för en stund också :)

Ha en fin dag på er :)


Ovido - Quiz & Flashcards