Alla inlägg under mars 2016

Av Jenny Lundberg - 29 mars 2016 01:36

Efter Melvin och Michaela fick Zeth influensan. Han verkar dock få det mildare.
Ingen hosta och idag va han feberfri hela dagen tills ikväll.

Ska vara inskrivna på dag avdelningen hos barnreumatologerna imorgon så han behöver vara feberfri.

Utvecklingen hos denna lilla kille är så härlig att se :)
Kissar på toaletten var dag. Blöjan är torr vissa nätter då ber han om att få kissa på toa direkt på morgonen och gör det :)

Förstår sig på ipaden och sköter spelen själv. Går in på netflix sätter igång en film och går in på Youtube och startar olika videos :)

Älskar att bygga med Lego och inte duplo då utan storebrors små lego;)



Leker både Hulken som e stark och spindelmannen som skjuter ut nät haha.

Han är faktiskt bara 2 år vår lilla stjärna:)
Så otroligt glad att vi planerade och fick honom...Så älskad

Han trillade och slog sitt öga illa igår :( som tur var skadades inget! 


Varit mysigt att Ha Michaela hela påskveckan....Och syskonen älskar henne.
Och jag saknar och äskar henne var dag <3

Tyvärr har vi inte gjort mkt då någon hela tiden legat sjuk. Men varit ute och lekte och letat påskägg och ätit god mat iaf!

Skoldags för Melvin och Sàndor imorgon igen. Mammas fina killar!

Prov onsdag.
Barnläkarna fredag.

Längtar till helgen om 2 veckor då det blir mys kalas hos syster på lördagen med min familj

Av Jenny Lundberg - 24 mars 2016 03:25

Ibland vill jag bara skynda på den där Karman :)
Det går lite för långsamt ibland och ibland kommer vissa undan helt.
Inte rättvist alls tycker jag.

Jaja jag väljer ju bort det ur mitt liv....Så får man hoppas dom som behöver får sin aha upplevelse förr eller senare.

Har tänkt på det här med hur folk kan lyssna på vissa trots vetskapen om att allt inte stämmer personen säger. Och samtidigt inte vilja ta sig tid eller ta till sig det någon annan med öppna kort vill säga?!


Samtidigt roligt att se att vissa inte kan hålla sig borta från varken ens fb sida eller bloggen :)
Nyfikenhet är det som sänker oss många gånger.

Jag är själv nyfiken....absolut.
Men jag kan ärligt säga att jag slutat upp med att kolla saker jag gjorde förr.
Och det är bara pga en anledning.....För min egen skull!
Jag vill inte läsa eller stötta på något som kan såra mig helt enkelt.

Min blogg är många gånger öppen. Och jag kan aldrig se vem som läser den.

Men vissa säger det. Vissa kommenterar och vissa försäger sig eller råkar göra bort sig på annat sätt.

Alla får läsa min blogg som vill annars hade jag gjort alla inlägg låsta.....Men hur kan intresset var så stort i mitt liv om man annars inte vill delta i det?!

Som sagt nyfikenheten kan vara ett själv fördärv!

Lördag blir det påskmys hos fina Carro och Mattias.
Tobbe och Lollo kommer antagligen med.
Ska bli skoj och trevligt :)

Sen får vi se vad resten av helgen väntar!

Går av nu 06.30 och ska vara i Eslöv hos läkaren 08.15.....Så blir att sova en stund efter det istället!

Ha en fin påsk helg på er :)

Av Jenny Lundberg - 23 mars 2016 03:07

Jobba extra imorgon natt = extra pengar som alltid behövs :)

Melvin och Michaela är sjuka i någon influensa med feber o jag huvudvärk.
Smittar gör den så vi får avvakta och se hur dom mår och fall fler blir dåliga innan vi gör nåt i helgen.

16,14,8,2 år av oändlig kärlek till mina 4 mirakel <3
Är så glad att jag fick bli just er mamma!
Även om det många gånger är tufft....speciellt att vara Mamma till barn med diagnos/diagnoser!

Och min fina underbara man. Som överraskar gång på gång och bara är helt fantastisk. Och det bästa av allt han är bara min:)
Tänk att man skulle hitta sin soul mate i en 7 år yngre påg <3

Tänk på att behandla andra som du själv vill bli behandlad. Eller bli behandlad som du själv behandlar.....ditt val :)

Av Jenny Lundberg - 22 mars 2016 03:58

Barnlediga helgen var mysig. Egentid med mannen och en del av mina fina flickor :)
Fattades en del nära och kära med :)

Tyvärr var jag i ett skov och är fortf så jag hade rejält ont så det blev bara 1 cider för min del och inget dansande ;)

Barnen hade haft det bra men tyvärr var Melle sjuk när jag hämtade honom.
Han har fortfarande feber och är krasslig.
Var lite rädd ett tag att det var blindtarmen då han hade jätte ont i magen och när jag tryckte för och känna så skrek han. Men det försvann efter 1 dygn.

Nästa gång det blir barnfritt får vi styra kosan upp mot Linda och Tobbe igen <3

Jobbar 2 nätter.
Prov onsdag.
Läkaren torsdag och disk om operation.

Helgen kommer bestå av att antingen mamma kommer och myser eller så ska vi ha träffa med fina vänner på lördag.

Nästa vecka väntas både barnreumatologerna i Lund Med Zeth och barn mottagningen i Eslöv.


Hoppas med på positiva besked i veckan för Tobias :) 


Hoppas ni får en fin vecka :)

Av Jenny Lundberg - 18 mars 2016 02:54

Går av om ett par timmar.
Barnledig helg väntas.
Egentid och mys med mannen fredag och en bit in på lördagen.
Sen kommer en del av mina tjejor och det ska bli mat och skumpa :)
Vråla lite singstar,dansa på borden och lite annat haha!

Ska bli riktigt skoj att träffa mamma tjejerna utan barn då vi alltid ses med barnen annars:)

Hoppas ni får en fin helg som jag tänkte ha :)

"Its time to nerver look back again,and its time for letting go"

Av Jenny Lundberg - 17 mars 2016 00:49

Låter bilderna tala.
Usel och bra dag.
Det underbara är min man....asså han bara ....man kan inte låta bli att älska honom.
Han ger mig sååååå mkt av allt jag behöver.

Jag är så urless på vissa saker så det verkligen står mig i halsen.
Men som texten säger: Bry dig mindre ju lyckligare är du.
Det e ju så.
Men vissa saker är svåra att bara låta vara...

Jag vet om att jag inte förlorar i längden. Men det e drygt ändå.
Och det skadar nära och kära till mig!

Jag blev iaf sjukt nöjd med mitt hår och färg :)

Have a Great night ;)

Av Jenny Lundberg - 15 mars 2016 21:02

Idag har jag haft extrem huvudvärk hela dagen. Varit trött och matt och yr.
Ska till läkaren nästa vecka och ganska säkert behöver jag en operation.

Så less på så mkt...ska bara bestämma hur jag ska sköta det.

Till helgen ska mamma tjejerna komma till mig och vi ska vara bara oss själva och inte mammor just på lördag ;)
God mat. God dricka. Gott sällskap.
Precis vad jag behöver just nu!

Ibland vill man bara ha en paus från allting!

Hade man kunnat leva på endast kärlek hade jag och Tobias blivit 1000 år gamla och haft miljoner!

Nu krävs det tyvärr lite mer av livet än den fantastiska kärleken vi har gratis!

Soc gott på er!

Av Jenny Lundberg - 14 mars 2016 03:38

"Som man behandlar andra blir man själv behandlad"

"Om du tycker jag är orättvis eller gör nåt fel i dina ögon,titta lite djupare du finner säkerligen svaret då"

"Skillnaderna kommer tillbaka,kom då ihåg att det var du som började,jag betalar bara tillbaka med samma mynt"

"Den som blundar för sanningen lever inte i verkligheten"

"Det finns bara en som förlorar i längden,och det är inte jag"

"Där du kan vara dig själv är också där du är älskad för den du är"

"Ens barn ger en styrka att ta det där extra klivet du inte trodde fanns"

"Våga säga ifrån,våga stå upp,våga vara du"

The Winner takes it all......;))



Ovido - Quiz & Flashcards