Alla inlägg under januari 2016

Av Jenny Lundberg - 27 januari 2016 00:18

Tröttheten är enorm. Bara sovit 2 timmar efter mitt nattpass,sen var det dags för läkarbesök.
Min fot....dessa smärtor som vandrar runt och dyker upp på nya ställen!
Röntgen på måndag.....misstanke om ev atros där med. Dock krävs en MR oftast för att se det och inte en vanlig slät röntgen.
Inflammerade mjukdelar.
Än en gång röntga hela mig på en gång så är det gjort.

Besviken av saker jag fick veta idag. Trodde det var annorlunda nu. Men fick en käftsmäll tillbaka till sanningen.
Jag ställer om.....

Men dagen blev bättre och bjöd på lycka...lugn och hopp om en fantastisk framtid.

Fikade i lödde med styvmor,svägerska och fasters lilla Vide idag i samband med att vi hämtade nya tv bänken.
Så ny säng och ny tv bänk. Lite småfix kvar nu innan här blir som vi vill.

Nej om jag skulle sova. Enda natten ledig sen på 2 nätter igen innan det bör av för en fantastisk helg i Borensberg med bla restaurang besök.
Barnlediga dessutom....2 nätter utan mina hjärtan...men sen har dom ju världens bästa Mormor som tar hand om dom under tiden :)

Hoppas ni får en fin onsdag. ...det ska vi ha :)

Av Jenny Lundberg - 26 januari 2016 05:25

Man kan inte säga det ordet tillräckligt ofta!

Min man är en av dom bästa och finaste som finns. Han älskar mig villkorslöst och jag honom. Vi är ett fantastiskt team :)

Jag ska till läkaren imorgon. Förhoppningsvis få lite sömn först efter min jobb natt,men sen.
Min fot började göra on för ca en månad sen. Precis på sidan vid knölen. Trodde det var en överansträngning,men det blir bara värre och värre och nu har jag jätte ont.
Samma smärta som knäet ungefär.
Är lite rädd fall det är atros jag har så det dyker upp på fler ställen.

Jag har velat ha en MR på hela kroppen för att utesluta att där finns förändringar i kroppen. Men istället envisas det om att röntga en tumme här,ett knä där osv.
Utsätt mig för strålningen en gång och ta hela kroppen!

Får se vad dom säger imorgon. Lite svullen och en jäkla smärta iaf!

Have a great day :)

Av Jenny Lundberg - 22 januari 2016 20:11

Kommer snart göra en förändring i mitt liv antagligen. Till det positiva.
Kan ej skriva mer än så just nu,men så fort det är klart skriver jag om det :)

Så fort Zeth somnat här ska jag ta tag i pluggandet. Har en uppgift som har deadline på söndag som jag inte ens påbörjat. Satte ett väldigt tajt schema på mig själv i denna kursen. Men men vill ju blir klar fort.
Längst så himla mkt tills jag är färdig....ja om jag tar mig igenom det vill säga!

En vecka tills vi äntligen ska till Tobbe och Linda :) Ska njuta som bara den av deras sällskap och att vara barnledig faktiskt.

Zeth e krasslig som bara den. Upp mot 40 g feber och genomförkyld och rälig hosta.
Sökte akuten igår med honom för hans astma mediciner hjälpte inte. Men lungorna lät bra. Det sitter i hans luftrör.


Imorgon kommer svärmor och svärfar på middag. Och på söndag är det fullt upp med bland annat dejt med Johan och Sara och barnen :)

Hoppas ni får en fin kväll :)


"Im playing your game,how you like it so far?!"




Av Jenny Lundberg - 21 januari 2016 05:25

Jag blir förundrad över hur vissa saker fortf kommer åt mig. Hur jag kan bli ledsen eller arg över det. Men nu släpper jag det direkt och låter det inte påverka mig som förr :)
Jag har lärt mig att man kan inte ändra folk,man kan inte säga åt andra vad dom ska tycka,man kan inte älska alla,och alla tycker inte lika.
Men jag har också lärt mig att man iaf ska respektera alla.

Ingen har rätt att döma eller se ner på någon annan om dom inte varit i samma sits eller gått i samma skor en vecka. För då vet man inte heller vad den andre går igenom!

Det finns självklart saker jag önskar var annorlunda,men jag har lärt mig acceptera läget. Det innebär inte att jag behöver tycka om det,men jag lever med det!

Snart går jag av första natten av två och ska hem till en sjuk liten Zeth :(
Feber och en rivande ond slemmig hosta. Avskyr när jag inte e hos barnen när dom är sjuka!

Jag skrev lite bra grejer för några år sen på fb....sätter upp dom här :)

Ha en fin torsdag!

Av Jenny Lundberg - 18 januari 2016 03:16

Det är en skön känsla när man går runt och känner sig glad och tänker positivt :)
Istället för det negativa jag dragit över mig förr och tagit åt mig av saker och brytt om saker jag ändå inte kunnat förändra. Är detta en helt ny fantastisk upplevelse :)
Tänk att det var så enkelt att bara bestämma sig och go for it :D

Jag känner mig fortf förväntansfulla över vad detta året komme ge :)
Kommer jag hinna blir klar uska?
Kommer där komma några positiva överraskningar?
Kommer fler saker falla på plats?
Etc etc.

Jobbar själv inatt men allt går ok.
Kommer åka till sälen själv utan familjen tyvärr :( Det blev ändringar inom jobbet så det gick ej ta med familjen.
Ska på ett sätt bli en upplevelse då jag aldrig varit i sälen. Men 4-5 dagar ifrån barnen kommer vara såååå jobbigt :(
Iaf Melvin och Zeth.
Michaela och Sandor är så pass stora så det känns ej på samma sätt även om jag saknar dom med så klart.
Och sen har inte jag och Tobias varit ifrån varandra så många dagar på våra fem år :(

Buss upp och sen ner får jag se om det blir taxi eller buss tåg eller flyg!

Om 12 dagar åker vi upp till Linda och Tobbe för en helg med dom och vi e alla barnlediga. Ska bli super mysigt att äntligen ses igen. Längtar som bara den!

Ha en fin måndag!
Jag går av och ska ej sova då Tobias jobbar morgon. Så jag får plugga och mysa med Zethan istället :)

Av Jenny Lundberg - 12 januari 2016 22:56

Förkylning from hell har slagit ut halva familjen.
Jag som inte brukar drabbas,men är en av dom nu.
Ont i hela huvudet,bihåller, och nyser hela tiden. Näsan rinner och är röd av allt torkade och lukt sinnet har jag tappat. Haha vilket elände.

Sandor skulle hoppa studsmatta med Zeth idag och ska bara hämta en sak 2 meter ifrån.. innan han hoppar upp till honom och glömmer stänga nätet......Pang hör vi och Zeth ligger på sidan i betong golvet :(
Sandor bara skriker NEEEEJ och springer och tar honom och jag efter.
Får utbrott på Sandor som så klart inte gjorde detta med vilje....men jag blev ju rädd.

Zeth är otröstlig länge och jag vill försöka kolla igenom honom men det går knappt. Kommer till höger arm och han gallskriker när jag försöker röra den.

Va bara att ta på oss...hämta upp Tobias och åka in.

Snabb koll på barnakuten och remitteras till ortoped.
Röntgen visar inga brutna ben utan mjukdels skador. Blåmärken och bulor.
Han har rejält ont.
Armbågen tog värsta smällen.

Han kommer ha ont en veckas tid sa läkaren och vi ska ge smärtlindring. Och ha koll så han inte blir värre.
Han hade en jäkla änglavakt.....min lilla kille :(

Börjat 2 nya kurser. Medicin och vård och omsorgsarbete 2.
Stora....massor med uppgifter och ett stort slutprov sen. Fy prov ser jag inte fram emot ;)

Ha en fin kväll och ta vara på varandra!

Av Jenny Lundberg - 5 januari 2016 00:20

Det som hänt har hänt....man kan inte leva i det förflutna för då missar man sin framtid.
Jag skrev det,men lärde mig inget av det då. Men nu har jag!

Du kan inte vrida tillbaka tiden och få saker ogjorda eller ändra något.
Du måste släppa taget och leva i nuet.
Det kan vara för sent redan imorgon annars. ...

Jag behöver inte prata illa om någon för att bekräfta mig själv. Jag har behövt göra det. När jag varit arg,ledsen och besviken.
Men det har ej gett mig något.
Personen har fortfarande gjort mig arg ledsen el besviken. Det hjälper inte att jag svär över den.
Det är bara jag som mår dåligt och det tar negativ energi från mig.
Så det är otroligt skönt att man kan släppa sånt nu :)

Sen kan man alltid ha delade meningar om saker så klart.

För mig är det viktigast att Mina barn får växa upp med kärlek,trygghet och lika behandlas av människorna runt om dom och som finns i deras liv. Kan man inte göra detta är det bättre att kliva ur deras liv.
En dag förstår dom och undrar vad som är fel på just dom.
Och det ska mina barn aldrig behöva ifrågasätta.

Ha en fin morgon dag :)



Av Jenny Lundberg - 3 januari 2016 21:56

Idag blir världens finaste Zeth 2 år.
Underbara barn.
Är så otroligt glad att han kom in i mitt liv och att jag fick bli hans Mamma.
Älskar honom otroligt mkt precis som hans syskon.

Therese (Tobias kusin) hade gjort en super fin tårta och den var riktigt god också.

Tyvärr var en del familje medlemar sjuka så dom får fira Zeth sen :)

Tack till alla som kom och alla fina presenter Zeth fick :)

Sen får jag mejl från min psykologi lärare angående mitt betyg då kursen är färdig.
Ett C....jag får ett C till :)
Jag blev så jäkla glad!
Jag har kämpat med denna kurs och trodde aldrig jag skulle få godkänt ens.

Men kanske dags att börja tro på sig sj lite mer ;)

Man får ju inte två C utan att kunna prestera.

Nu kommer jag läsa 2 ämnen samtidigt och det är tuffa ämnen. Ska bli intressant och se hur dom ämnena är.
Jag bara längtar tills jag är klar med min utbildning :)

Ha en fin kväll!

Ovido - Quiz & Flashcards