Alla inlägg under juni 2018

EST

Av Jenny Lundberg - 23 juni 2018 23:14

Turkiet var fantastiskt. Varmt,god mat,fantastisk dricka och vi träffade underbart folk. Ett par från England manchester och dom vill gärna hälsa på och att vi åker till dom. Får väll övertala mig själv att flyga igen och mannen i mitt liv,så vi kan göra hans dröm möjlig att få se United spela i England :)

Saknaden efter familjen var dock enorm. Så att vara utan dom 1 vecka igen kommer inte hända förrän minsta barnet isåfall är minst 15 år!

Jag jobbade 2 dagar sen fick jag influensa. Förkylning,hosta,halsont och ont i hela kroppen och absolut ingen ork! Måns,mamma och Tobias är med dålig och Zeth är förkyld.

Värsta av allt vi missade Linda och Tobbes bröllop :( Har varit så otroligt ledsen över detta :(
Vad är oddsen att bli sjuk så här mitt i sommaren precis när som gifter sig?!

Nej det är inte rättvist någonstans.

Förhoppningsvis ses vi några dagar senare i sommar!

Jag har antagligen fått ett fast jobb efter att mitt vikarie går ut i augusti :)
Berättar mer om det väll går i lås.

Har en intervju till ang ett annat fast jobb nästa vecka som är med intensivvård,vilket jag tycker är väldigt intressant!

Har ett enda prov kvar nu sen e jag FÄRDIG undersköterska!

Jag är så glad och tacksam för dom människorna jag har omkring mig.
Inga skvaller,inga drama utan bara precis lugn och ro :)
Precis som det ska vara!
Tack för att ni finns och berikar mitt liv!

Nu är orken slut och jag ska mysa med mannen min. Min älskade make!

Sov gott på er!



Av Jenny Lundberg - 5 juni 2018 23:32

Tänk dig att bli väckt mitt i natten efter att ha sovit 1.5 timmar.
Där sitter din dotter och säger: Bli inte arg nu Mamma men du måste komma upp,Sándor har kört och krockat.

Jag tror jag va uppe ur sängen och ute hos Sándor på 3 sekunder.

Där satt min son i soffan med huvudvärk....yrsel....illamående och en hand som var rejält svullen.

Arg sa jag varför skulle jag bli arg?!
Huvudsaken är att du mitt barn sitter här framför mig livs levande.

Ja jag var inte glad över att han gått ut mitt i natten och kört en runda. Men det Kunde jag bry mig mindre om i denna situation.

Jag velade mellan ambulans och att köra in själv. Jag körde själv....som om jag vore en ambulans!

Dumt jag vet....Men man tänker inte så mycket just då mer än att man vill komma fram.

Sen vi kom fram gick det fort och ett larm trycktes på och folk kom.

Trauma rum,på me krage,sönder klippta kläder och fast i en stabil ställning.

Undersökt och röntgen med kontrast beställd på Huvud,ländrygg,nacke och buk. Och en slät röntgen på hand och arm.

Vi kom snabbt till röntgen och fick veta redan där uppe att något var skadat i handen.

Fick första röntgen svaren snabbt och Sàndor fick av nackkragen och annat.

Sen blev det lång väntan. Och sen besked om att hand och fingrar hade en del frakturer och det skulle gipsas.

Sen va tiden seg. Sàndor sov en hel del. Jag va super trött då jag knappt sovit alls men gick på övertid.

Gipsad och in för observation!

Sándor hade otrolig tur. Han använde sin hjälm thank good och kom undan lindrigt.
Han landade på huvudet så det Kunde lika gärna gått helt fel.....

Öm och blå slagen. Gipsad och med en lätt hjärnskakning åkte jag hem i eftermiddags med min påg.

Alla har inte samma tur. Alla klarar sig inte lika bra.
Så var rädda om varandra och framför allt var rädda om er själva!


Ovido - Quiz & Flashcards