Direktlänk till inlägg 14 januari 2017

Lördag!

Av Jenny Lundberg - 14 januari 2017 23:44

Måns blev 4 veckor igår och vi hade tid på bvc gör vikt,längd check samt läkar kontroll.

Han väger nu 3440 gram och är 49.5 cm lång.
Han hade gått upp 450(!) Gram på en vecka haha.
Där måste vara grädde i dessa tuttar asså ;)

Han hade tagit igen att han va född prematur och det va inget som märktes.

Hans magont berodde på all mat han fick i sig och att han hade svårt att rapa.
Sen har han sin skrik period på kvällen och en bit in på natten där han strular en del.
Får väll se när den perioden är över.

Idag hade vi Tobias föräldrar här på fika och sen middag.
Även hans syster Emma och hennes sambo kom på mat :)

Höjdpunkten idag var nog när Zeth satt i Emmas knä och helt plötsligt fiser så det sprakade som bara den haha.
Emma blir livrädd och mer el mindre kastar bort ungen från knäet. Vi alla skrattar som bara den och Zeth skrattade ordentligt med så det lät riktigt roligt :)
Dessa barn asså!

Imorgon åker jag och Måns till Tess och myser några timmar med lunch och go fika!

Jag har 1.5 kg kvar tills jag tappat de 10 kg jag gick upp med Måns.
Men detta socker behovet jag har måste ta slut annars lär jag öka 30 kg till istället.

Tänkte ta tag i allt i månads skiftet. Sen får jag vänta med hemma träningen med Olgas bok i 1 månad till minst pga snittet.

Han en fortsatt fin kväll på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Lundberg - 22 mars 2020 19:32

Man kan inte vara nog tydlig i dagens läge gällande Corona! Jag VET att många tar detta med en klackspark och bryr sig inte. Tänker det är som en förkylning. Jag är inte i riskzonen osv osv. Folk överdriver bara. Jag behöver inte stanna hemma för...

Av Jenny Lundberg - 11 mars 2019 02:25

De sista dagarna har präglats av att jag kännt mig nere,off och haft en del ångest. Ångest över döden. Ångest över hur fort livet kan ändras,ta slut. En tjej som jag hade i min mamma grupp med Måns,gick bort i cancer i förregår. Endast 34 år gam...

Av Jenny Lundberg - 28 februari 2019 02:01

Ja det är ju inte min starka sida att blogga längre :) Minns när jag bloggade flera dagar i veckan för ett par år sedan. Som jag skrev i förra inlägget så är det inte samma intresse och samma behov längre! Jag jobbar och mannen jobbar om vår andra...

Av Jenny Lundberg - 2 januari 2019 02:08

Det var inte igår man uppdaterade här. Jag har tänkt på det så många gånger. Men orken och tiden har inte funnits där. Jag har fokuserat på annat när jag väll är ledig från jobb. Även om ett inlägg inte behöver ta så lång tid,så har jag ej kännt för ...

Ovido - Quiz & Flashcards