Alla inlägg den 26 januari 2017

Av Jenny Lundberg - 26 januari 2017 19:58

Amma...:(
Jag grät igår när jag gav Måns första flaskan.
Det kanske inte är nåt speciellt för vissa och bara jaja men flaskan funkar ju lika bra.
Men för mig är det jätte stort.
Amning är så mkt för mig.
Jag älskar det.
Så igår var jag riktigt ledsen hela dagen


Therese körde hit med en burk mjölkfri ersättning och flaskor så jag kunde börja.
Tusen tack igen <3
Måns tog det utan problem men åt inte så mkt av det.

Kvällen och natten blev den samma.
Massor av skrik,vakenhet och smärtor i magen.
Jag fruktansvärt ont i brösten,får alltid mjölk stockning när jag slutar amma.
Kunde inte ha Måns på bröstet och fick ta värktabletter. Kunde inte ligga på sidan ens.
Var ännu värre idag.
Med ca 2 timmars sömn igen och sprängande bröst som 2 bowling klot steg jag upp imorse som en Zombie.
Fröken och ont och satte mig under en filt i soffan.
Tobias fick ta Måns,jag hade för ont.

Tobias jobbar kväll idag så tusen tack till min stora dotter som hjälpt mig hela dagen och kvällen både med Måns,Zeth och middagen.
Har sån himla tur att ha en sån fin tjej som alltid ställer upp för sin Mamma.

Vi har våra duster vi 2 ...vem har inte det med sina barn.
Men vi har också alltid varandra när det behövs.
Min stora tjej <3

Imorgon är det bvc och efterkontroll för mig hos barnmorskan.
Sen hämtar vi Olivia.

Lördag kommer äntligen Lillebror Johan och Madde ner som vi försökt få till sen Måns föddes då dom inte träffat honom än.

Söndag ska jag iväg.

Bokade biljetterna till Fifty Shades Darker igår som mannen min och jag ska gå på :)
Farmor ska passa Måns då!

Det e väll det enda positiva jag kan se med flask matning att Måns inte sitter fast i bara mig.

Jag är inte glad för att lämna bort mina barn det första året alls.
Inte ens några timmar.

Men denna gången med kolik och att han med störst sannolikhet är MP känslig/allergisk så ser jag fram emot någon timme själv med min man.

Jag hoppas det är ok att känna så...för det är inte likt mig....så jag är inte van vid dom känslorna.

Nästa helg är det dop på lördagen! Sen kanske det blir att jag kan åka på söndagen och träffa mamma tjejerna på Leos lekland i Helsingborg med Zeth så han får leka med sina kompisar.
För nu kan jag ha lite egen tid med Zeth och Måns stannar hemma för jag vill ej dra ut honom på såna ställen pga rs virus!

Nu återgår jag till mina barn och myser lite innan mannen min kommer hem och ledig i 5 dagar. Skönt när man inte mår bra och har såna nätter så jag kan vila lite under dagen!

"Jag önskar jag kunde vara mer optimistisk,men det är svårt när saker slår emot en hela tiden"

Ovido - Quiz & Flashcards