Direktlänk till inlägg 4 januari 2017

Missnöjd Bebis!

Av Jenny Lundberg - 4 januari 2017 23:07

En sak till som gått tvärt emot som det gjorde med Zeth,är hur missnöjd Måns är.

Zeth sov sig igenom sina första 4 månader.
Det var inte ofta han gav ljud ifrån sig.
Han hade aldrig ont i magen eller va missnöjd!

Måns började få magknip redan 2 dagar gammal.
Sen har det fortsatt.
Va inte varje dag från början.
Men nu är det.

Han har jätte ont i magen var dag.
Kvällar och nätter är värst.

Inatt var han vaken och skrek och kom inte till ro förräns klockan var 04.00
Jag va helt slut!

På dagarna kan han sova själv en liten del. Men har ett enormt när hets behov.
Det får man ju lov att ha när man är så liten och jag myser mer än gärna.
Men om man försöker lägga ner honom för att man måste ta Zeth eller bara gå.på toaletten och han börjar illvråla...är det inte lika roligt!

Men det är magneten som är så jobbig för honom :(
Man lider ju enormt med honom för han har så ont.
Han spänner sig som en stel pinne och bara gallskriker.
Han ligger hela nätterna (när han väll sover) och knorrar och spänner sig fast han sover.
Han bajsar ca 20 gånger per dag vilket gjort att han är så sårig i gumpen så han har ont :(
Fiser massor men har svårt att rapa.

Michaela hade kolik men detta är nåt annat. Han kan skrika flera timmar i rad...Men inte nonstop som vid kolik.

Ska höra på bvc imorgon hur vi kan underlätta för honom.

Mmm kan bli intressant och se när jag får sova igen.....;)

Otroligt hur olika allt kan bli...vilka kontraster!

 
 
Ingen bild

Cilla

5 januari 2017 13:34

Usch vad jobbigt :( Men jag har för mig att syrrans dotter hade samma problem. Tror deras tarmar inte är riktigt mogna när de föds lite tidigt... Prematura barn har ju ett större behov av kroppskontakt. Om du inte har det redan, skaffa sjal... O bär, hela tiden. Det gjorde syrran. Ja jag vet inte om hon använde sjalen men bar gjorde hon. Konstant. O det kan ju vara så att du måste äta mjölkfritt tex ett tag (så länge du ammar). Syrrans dotter har precis nu vid ett års ålder börjat så smått att återinföra mjölk o kosten. Hon har varit helt mjölkfri sen i våras. Men hör med BVC. Kram till er!

Jenny Lundberg

5 januari 2017 23:01

Tack fina Cilla för dina råd du alltid kommer med :)

Hans tarmar är omogna...dom är det när som e födda i fullgången tid med. Och nu är det ju lite värre så han e prematur.
Funderade länge på sjal men köpte aldrig men han är nära oss mestadels av tiden på dygnet.
Han sover brevid mig i sängen med då jag tycker om att samsova och han accepterar inget annat.

Bvc idag sa med Mjölk fritt ett tag.
Så får kolla med det.
Ska köpa sempers magdroppar med d vitamin iaf och börja ge.

Ska fundera på slagen igen för då har man händerna fria och han är ändå nära.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Lundberg - 22 mars 2020 19:32

Man kan inte vara nog tydlig i dagens läge gällande Corona! Jag VET att många tar detta med en klackspark och bryr sig inte. Tänker det är som en förkylning. Jag är inte i riskzonen osv osv. Folk överdriver bara. Jag behöver inte stanna hemma för...

Av Jenny Lundberg - 11 mars 2019 02:25

De sista dagarna har präglats av att jag kännt mig nere,off och haft en del ångest. Ångest över döden. Ångest över hur fort livet kan ändras,ta slut. En tjej som jag hade i min mamma grupp med Måns,gick bort i cancer i förregår. Endast 34 år gam...

Av Jenny Lundberg - 28 februari 2019 02:01

Ja det är ju inte min starka sida att blogga längre :) Minns när jag bloggade flera dagar i veckan för ett par år sedan. Som jag skrev i förra inlägget så är det inte samma intresse och samma behov längre! Jag jobbar och mannen jobbar om vår andra...

Av Jenny Lundberg - 2 januari 2019 02:08

Det var inte igår man uppdaterade här. Jag har tänkt på det så många gånger. Men orken och tiden har inte funnits där. Jag har fokuserat på annat när jag väll är ledig från jobb. Även om ett inlägg inte behöver ta så lång tid,så har jag ej kännt för ...

Ovido - Quiz & Flashcards