Direktlänk till inlägg 22 november 2016

Öppet!

Av Jenny Lundberg - 22 november 2016 09:17

Tänkte skriva om att jag fått höra att jag inte står upp för det jag tycker som jag är noga med att göra.
Men inte enligt vissa personer.

Jag står alltid upp för det och jag tror det är därför vissa har svårt för mig som person.
Men hellre det än att jag är falsk och ljuger.

Falskhet är nåt av det värsta jag vet.
Det visar att man är feg och inte vågar stå upp för sig själv.

Lögner är likadant...ljug för mig och du har tappat mitt förtroende. Det är du som blir drabbad inte jag!

Jag har tydliga regler på vad som gäller för tex mina barn,håller man inte det så är det inte så viktigt att ha dom i sitt liv heller.

Som det skrevs att alla för tycka olika och det är ok...Men vrf har då aldrig jag fått tycka annorlunda?
Då ska väll mina resonemang,regler och vad jag anser vara lika mkt värt som någon annans som tycker tvärtemot mig?!

Jag har fått höra att jag är en dum jävla psykopat som behöver hjälp.....Och detta endast för jag satt upp en regel vad som gäller mitt barn som inte hölls.

Och sen tas jag bort som vän på Facebook varenda gång jag inte tycker som andra.

Men ok då är jag väll det då.

Sen som sagt står jag för saker.
Jag får lov att tycka illa om folk som jag anser beter sig illa,falskt etc.
Jag får lov att förbjuda mitt barn från att vistas med dessa personer just för det är mitt barn.

Man måste som förälder tänka på att ALDRIG klämma barnet mellan sig själv och den andre föräldern oavsett hur mkt man avskyr den andre.
Det är aldrig barnets fel och den ska inte behöva välja sida.

Att sätta på sin högtalare telefon när man pratar med pappan till barnet just i det tillfället där pappan blir irriterad och höjer rösten (pga att mamman i fråga inte får sin vilja igenom som vanligt)
Så barnet hör att pappan är arg på mamman och mamman i sin tur börjar antingen gråta inför barnet eller blir ledset.

VILKA signaler har du då sänt ut till ditt barn???
Jo pappa är dum mot mamma....mamma Blir ledsen och barnet vill trösta.
Så jävla fel så jag kräker.
Hur fan kan man göra så?

Resultatet barnent känner sig inte bekväm med att komma och lämna mamman själv ledsen hemma.

Snacka om att misshandla ett barn psykiskt helt ärligt!!!

Tycker vad ni vill om varandra men låt aldrig barnen komma i kläm mellan mamma och pappa.

Ni som läst den låsta bloggen vet tex om Melvin och Sandors pappa och ändå har jag aldrig sagt ett ont ord om deras pappa till dom.
Pga att det är deras pappa,oasvett är han en annan människa i deras ögon och det ger inte mig rätten att förstöra deras bild av sin pappa oasvett hur jag känner det!!!


Så helt ärligt man kan inte få sin vilja igenom alltid.
Man får ge och ta.
Gemensam vårdnad står för att båda 2 ha rika mkt att säga till om.
Det kan inte alltid vara på ens sätt.
Och sätt aldrig barnet i kläm!!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Lundberg - 22 mars 2020 19:32

Man kan inte vara nog tydlig i dagens läge gällande Corona! Jag VET att många tar detta med en klackspark och bryr sig inte. Tänker det är som en förkylning. Jag är inte i riskzonen osv osv. Folk överdriver bara. Jag behöver inte stanna hemma för...

Av Jenny Lundberg - 11 mars 2019 02:25

De sista dagarna har präglats av att jag kännt mig nere,off och haft en del ångest. Ångest över döden. Ångest över hur fort livet kan ändras,ta slut. En tjej som jag hade i min mamma grupp med Måns,gick bort i cancer i förregår. Endast 34 år gam...

Av Jenny Lundberg - 28 februari 2019 02:01

Ja det är ju inte min starka sida att blogga längre :) Minns när jag bloggade flera dagar i veckan för ett par år sedan. Som jag skrev i förra inlägget så är det inte samma intresse och samma behov längre! Jag jobbar och mannen jobbar om vår andra...

Av Jenny Lundberg - 2 januari 2019 02:08

Det var inte igår man uppdaterade här. Jag har tänkt på det så många gånger. Men orken och tiden har inte funnits där. Jag har fokuserat på annat när jag väll är ledig från jobb. Även om ett inlägg inte behöver ta så lång tid,så har jag ej kännt för ...

Ovido - Quiz & Flashcards