Alla inlägg den 20 november 2016

Av Jenny Lundberg - 20 november 2016 19:34

I torsdags skulle dom tömma mig på fostervatten. Jag förberedes med kortison spruta i höften/baken för att Lillebrors lungor ska skynda på utvecklingen om förlossningen sättas igång.

Dom körde ner mig i min säng eftersom jag skulle vara sängliggande efter.

Väll där nere märktes det att dom höll med barnmorskan som mätt mitt vatten sist att det var onödigt att tömma mig fall förlossningen skulle sättas igång nu i vecka 31 istället för att hjälpa mig må bra.
Jag fick själv till slut bestämma hur jag ville göra men allt dom sa skrämde mig rejält så jag avböjde. Ledsen och besviken.

Läkaren jag har på bb är helt fantastisk. Han ser verkligen till mitt mående,och går efter hur jag mår. Självklart gör han inget för att skada Lillebror men han tänker verkligen på mig också.
Är så tacksam över en sån fantastisk läkare.

Först snacka han om vecka 34 att ta ut Lillebror. Sen bara jag kom in i december.
Sen nu ville han vänta till vecka 35 men att han såg från dag till dag hur jag mår så inget är skrivet i sten.

I fredags fick jag välja om jag ville åka hem över helgen eller vara kvar.
Ja valde att åka hem få jag saknat min familj massor.

Det är ju bara att när man kommer hem så vilar man inte på samma sätt. Jag hade inget stöd att gå med osv.
Så smärtan jag haft sen igår...hela natten och idag är så jag vill lägga mig ner och Stortjuta. Samtidigt trycker vattnet på så jag har det jobbigt att andas och det gör ont i magen.

Önskar verkligen ingen en sån här graviditet.....
Jag kan inte ens köra bil längre.
Än en gång tack gode gud att Mamma är här...vi hade inte fått allt att fungera annars eftersom vi bor som vi gör med och Tobias inte har körkort.

Imorgon ska jag in till sjukhuset igen och har tid 10.20 till samma läkare. Får se vad som bestäms då!

Har köpt en del prematur kläder,fått nåt av Therese och sen har Mamma Linda och Tess beställt lite till Lillebror med. Evigt tacksam!

Bb väskan hållet på att packas. Måste bara tvätta klart Lillebrors små kläder först.

All energi går åt till detta nu så orkar inte ens tänka eller kommentera andra saker i mitt liv.

Det går iaf på rätt håll med det mesta och skönt är det!



Ovido - Quiz & Flashcards