Alla inlägg den 29 september 2016

Av Jenny Lundberg - 29 september 2016 20:58

Åh vad jag önskar Mamma inte var utomlands :(
Tobias jobbar hela helgen 26 timmar och jag hade verkligen behövt avlastning med mina smärtor. Så önskar hon va här och kunde hjälpa mig med Zeth :(

Jag har varit noga med att egentid ska jag ta när det behövs och inte ska ses som nåt man ska behöva för ofta. För skaffar man barn så är det inte meningen man ska lämna bort dom hela tiden.

Tex för att festa var eller varannan helg eller åka iväg själv på saker och lämna bort dom väldigt mycket. Men det är jag och säger inte att jag har rätt men sån Mamma är jag.

Däremot egentid ibland över ett par timmar/en dag eller t.o.m en helg behöver alla emellanåt.

Just nu hade jag behövt det.
En helg barnledigt. En helg att slappna av. En helg att få SOVA.

Just nu har sjukdomarna cirkulerat runt i 1.5 månader och jag har varit dålig samtidigt som Zeth. Och för att Tobias inte ska missa med jobbet och jag är sjukskriven har jag tagit honom.
2 dagar har Tobias fått vabba för så har jag varit jätte dålig och haft så ont och det var när min bihålsinflammation bröt ut.

Annars har jag haft han hemma över 3 veckor nu samtidigt som jag mått katastrof och haft alla mina smärtor.

Jag vill inte hyllas på nåt sätt för detta inte därför jag skriver,men just nu hade egentid verkligen varit nåt jag velat ha.

Tror inte någon riktigt förstår smärtor man lever med var dag nu.
Fibromyalgi,fogarna och diskbråck.
Ovanpå det då denna enorma förkylning med bihålsinflammationen i 2 veckor nu.

Man behöver ladda batterierna ibland för att fortsätta vara en bra mamma.
En trött och utarbetad mamma gör att man blir lätt irriterad och har svårt att engagera sig som man vill.

Om jag och Tobias inte får ihopa en barnledig helg tillsammans så funderar jag på att ta en själv den helgen han inte jobbar.

Tobias kommer iaf iväg på sitt jobb,jag är fast här.
Och Tobias jobb är inte på något sätt fysiskt tungt eller krävande.

Ska bli skönt att komma iväg en heldag på onsdag. Hur det ska gå är en annan sak.

Hoppas ni får en fin kväll!


Ovido - Quiz & Flashcards