Direktlänk till inlägg 2 augusti 2016

Beröm!

Av Jenny Lundberg - 2 augusti 2016 23:14

Min barnmorska är fantastisk.
Hon tar sig tid till varje besök man har.
Hon peppar och pratar och berättar och lyssnar.
Är så glad jag valde henne.

Hon undrade hur jag mådde i "allt" jag har,så jag inte gick ner mig i en depression.
Hon mena på att det hade många gjort i min sits.

Jag sa jag mådde bra psykiskt. Självklart är det mkt. Men det visste jag om pga min kropp.
Jag räknade med mina prematura sammandragningar som började för 4 dagar sedan. Räknade med gravid ischiasen som kom för 1 vecka sedan.
Räknade med att fogarna och bäckenet skulle bli mer katastrof än vanligt. När jag vänder mig i sängen på natten låter det som jag knäcker alla ben i kroppen.
Räknade med min vanliga fibro värk också.

Jag räknade dock inte med ljumskbråket och det oroar mig mest. Det gör vidrigt ont och det är inget jag kan göra nåt åt om det måste opereras.

Min barnmorska tyckte jag var fantastisk som höll skenet uppe.

Vi pratade e även om de andra barnen speciellt Zeth som är så liten om han va på dagis. Jag sa som det var att han va hemma mkt och att jag funderade på att ha han hemma helt.

Hon sa en stor eloge till dig och all heder som verkligen vill vara med dina barn,MEN passa på att lämna för att DU ska få vila,DU ska få egentid och få må bra.

Det här med egentid när man fått barn har jag svårt att ta mig tid till om det inte är nåt spec. Jag skaffade barn för att jag ville ha dom och ta hand om dom. Inte lämna bort dom.

Jag får inte lov att bära på resten av graviditeten och det e tufft med Zeth. Men han har börjat förstå.

Zeth ska inte få lida ( eller de andra,tar upp Z för han är minst och behöver oss mest) för att vi valde att skaffa en till.

Men jag kanske ska lämna 2-3 dagar i veckan för att få vila och Zeth kan få komma och leka på dagis,även om jag hittar på saker med honom annars med.

Jag försökte ta åt mig av beröm och det hon sa,jag har svårt att klappa mig själv på axlen och säga att jag är tillräcklig,jag duger som jag är och att jag är en bra mamma.

En del bottnar mkt i saker jag vet om men so jag vet är fel.
Som inte bekommer mig alls längre men som ändå skapat ärr i mitt självförtroende.


Om man har ett barn,ett barnbarn eller ett syskon barn kan man ge denna allt.
Men om man har flera av detta får man se till att dela lika och ge alla lika mkt,inga skillnader,inga orättvisor, inga uppdelningen.
L.I.K.A

Varför Har en del så svårt för detta?
Först ärligt talat inte vuxna att det är barnet som drabbas och ingen annan?!
Och vad har ett oskyldigt barn gjort för att förtjäna detta?
Nä fy f*n rent ut sagt när man beter sig så,har verkligen inget över för dessa människor!

Imorgon blir det att kolla på lite barnvagnar.....och sen slår det äntligen snart torsdag :)

Ha en fin kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Lundberg - 22 mars 2020 19:32

Man kan inte vara nog tydlig i dagens läge gällande Corona! Jag VET att många tar detta med en klackspark och bryr sig inte. Tänker det är som en förkylning. Jag är inte i riskzonen osv osv. Folk överdriver bara. Jag behöver inte stanna hemma för...

Av Jenny Lundberg - 11 mars 2019 02:25

De sista dagarna har präglats av att jag kännt mig nere,off och haft en del ångest. Ångest över döden. Ångest över hur fort livet kan ändras,ta slut. En tjej som jag hade i min mamma grupp med Måns,gick bort i cancer i förregår. Endast 34 år gam...

Av Jenny Lundberg - 28 februari 2019 02:01

Ja det är ju inte min starka sida att blogga längre :) Minns när jag bloggade flera dagar i veckan för ett par år sedan. Som jag skrev i förra inlägget så är det inte samma intresse och samma behov längre! Jag jobbar och mannen jobbar om vår andra...

Av Jenny Lundberg - 2 januari 2019 02:08

Det var inte igår man uppdaterade här. Jag har tänkt på det så många gånger. Men orken och tiden har inte funnits där. Jag har fokuserat på annat när jag väll är ledig från jobb. Även om ett inlägg inte behöver ta så lång tid,så har jag ej kännt för ...

Ovido - Quiz & Flashcards