Direktlänk till inlägg 11 januari 2018

1 månad sen!

Av Jenny Lundberg - 11 januari 2018 22:09

Jag är riktigt dålig på att uppdatera här jag Vet!
Vad ska man säga,livet kommer emellan!

Vad har hänt sen sista uppdateringen Då?!

Och den var allt annat än munter såg jag.
Det skovet var riktigt illa och varade länge.

Jag har blivit Mormor,som jag fortfarande har svårt att ens uttala.
Så jag säger det inte ofta.

På självaste Lucia föddes Milo och var precis lagom stor.
Michaela har helt fantastisk på förlossningen.
Mamma var också med och det var en fantastisk upplevelse.

3e förlossningen jag är med på och hoppas inte det är sista.
Jag vet jag är galen i sånt :)

Jag har lyckats få 2 B i betyg.
1 i specialpedagokig och 1 i psykiatri.

Jag läser just nu medicin 2 och fick C på de 3 inlämningsuppgifterna jag gjort. Nu vöntas prov nästa fredag. Den kursen är riktigt tuff så jag förväntar mig inget högt betyg!

Den 22 januari påbörjar jag akutsjukvård. Då ska jag även ut på APL (praktik) på sjukhuset i 4-5 veckor.
Jag ser fram emot kursen men hoppas jag hamnar på ett bra och intressant ställe där det händer saker.
Efter den kursen har jag bara 3 ämnen kvar.

I Maj är jag färdig!

Min dröm är att få jobb på sjukhuset sen. Speciellt inom barn.

Helgen 27-28 var tänkt som tjejhelg. Får se vad det blir av det :)

Helgen efter har vi bjudit in till fest hemma hos oss. Vi får se hur många som kan komma,annars bokar vi om den och gör nåt annat.
Lördagen 10 februari blir det restaurang besök och sen den sena bion med fifty shades freed med en massa tjejer :)

Skönt och ha lite att se fram emot när livet amanrs bara lunkar på med samma sak dag ut och dag in.

Jag vill så otroligt mkt men tyvärr är det mkt som begränsar en!

Ha en fin helg :)


 
 
Ingen bild

Annaj

11 januari 2018 23:00

Testa på kirurgmottagningen. Mycket som man får se och mycket man kan hjälpa till med. Jag trivdes som fisken i vattnet där. ❤❤

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Lundberg - 22 mars 2020 19:32

Man kan inte vara nog tydlig i dagens läge gällande Corona! Jag VET att många tar detta med en klackspark och bryr sig inte. Tänker det är som en förkylning. Jag är inte i riskzonen osv osv. Folk överdriver bara. Jag behöver inte stanna hemma för...

Av Jenny Lundberg - 11 mars 2019 02:25

De sista dagarna har präglats av att jag kännt mig nere,off och haft en del ångest. Ångest över döden. Ångest över hur fort livet kan ändras,ta slut. En tjej som jag hade i min mamma grupp med Måns,gick bort i cancer i förregår. Endast 34 år gam...

Av Jenny Lundberg - 28 februari 2019 02:01

Ja det är ju inte min starka sida att blogga längre :) Minns när jag bloggade flera dagar i veckan för ett par år sedan. Som jag skrev i förra inlägget så är det inte samma intresse och samma behov längre! Jag jobbar och mannen jobbar om vår andra...

Av Jenny Lundberg - 2 januari 2019 02:08

Det var inte igår man uppdaterade här. Jag har tänkt på det så många gånger. Men orken och tiden har inte funnits där. Jag har fokuserat på annat när jag väll är ledig från jobb. Även om ett inlägg inte behöver ta så lång tid,så har jag ej kännt för ...

Ovido - Quiz & Flashcards