Direktlänk till inlägg 13 juni 2017

Drömmar....

Av Jenny Lundberg - 13 juni 2017 02:16

Vi alla har dom....
Vissa för sina till verklighet för att dom kan.
Vissa fortsätter drömma livet ut.

Citatet: If you can dream it you can live it...köper inte jag.

Alla kan inte förverkliga sina drömmar.
Det krävs tur,pengar oftast och hjälp.
De flesta av oss sitter inte inne med alla dessa 3 tingen.

Men jag tänker inte sluta drömma för det.
Jag drömmer mig bort dagligen.
Jag sparar den där bilden på hur jag en dag vill renovera mitt kök,fast jag kanske aldrig ens köper hus.
Jag sparar bilden på den underbara sängen som ser så inbjudande,mjuk och skön ut,fast jag kanske aldrig köper den.

Jag fantiserar om vad jag skulle gjort om jag en dag fick mycket pengar,precis som 90% av befolkningen gör!

Jag vill vara den där....just den där som alla andra med vill vara som lyckas slå igenom på något viss och tjänar stora pengar på det :)

Men jag är samtidigt realistisk....det där händer inte mig. Det är inte min lott i livet.
Och nej jag tror inte på att "du har lika stor chans som alla andra"
För jag är säker på att det är menat för vissa personer här i livet men inte för andra.

Jag är inte kvinnan med särskild tur i mitt liv.
Inte dem som vinner på spel,vinner pengar,vinner dragkampen osv


Men 5 gånger i mitt liv har jag fått högsta vinsten <
Och om dom 5 gångerna var mon enda högvinst här i livet,då hade jag valt det om och om och om igen framför alla andra vinster som går att få.

Lyckan köps inte för pengar.
Inte kärleken heller.
Och jag har båda hur fattig jag än är!

Sov gott på er från en trött 37 årig 5 barns Mamma :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Lundberg - 22 mars 2020 19:32

Man kan inte vara nog tydlig i dagens läge gällande Corona! Jag VET att många tar detta med en klackspark och bryr sig inte. Tänker det är som en förkylning. Jag är inte i riskzonen osv osv. Folk överdriver bara. Jag behöver inte stanna hemma för...

Av Jenny Lundberg - 11 mars 2019 02:25

De sista dagarna har präglats av att jag kännt mig nere,off och haft en del ångest. Ångest över döden. Ångest över hur fort livet kan ändras,ta slut. En tjej som jag hade i min mamma grupp med Måns,gick bort i cancer i förregår. Endast 34 år gam...

Av Jenny Lundberg - 28 februari 2019 02:01

Ja det är ju inte min starka sida att blogga längre :) Minns när jag bloggade flera dagar i veckan för ett par år sedan. Som jag skrev i förra inlägget så är det inte samma intresse och samma behov längre! Jag jobbar och mannen jobbar om vår andra...

Av Jenny Lundberg - 2 januari 2019 02:08

Det var inte igår man uppdaterade här. Jag har tänkt på det så många gånger. Men orken och tiden har inte funnits där. Jag har fokuserat på annat när jag väll är ledig från jobb. Även om ett inlägg inte behöver ta så lång tid,så har jag ej kännt för ...

Ovido - Quiz & Flashcards